Bezele la cuptorul electric ~ Vladu Bucataru - Retete rapide cu poze

Bezele la cuptorul electric

Bezelele sunt cred ca cel mai simplu desert de preparat. Problema lor este ca dureaza foarte mult pana se fac si sunt pretentioase la temperatura de coacere.
Eu am avut disponibile 4 albusuri de ou si nestiind ce sa fac cu ele, m-am decis sa le transform in bezele :)

Ca ingrediente necesare:
- albusuri de ou
- 1 praf de sare
- 1 plic zahar vanilat
- zahar (cantitatea de zahar depinde de cantitatea de albus de ou).
La 4 albusuri am pus o cana de zahar, deci aproximativ 200-250 gr zahar.
Ca regula generala, la 10 albusuri de ou se pune cam 500 gr zahar.

Astfel, am luat mixerul si am inceput sa bat albusurile cu un praf de sare pana compozitia a capatat aspectul de spuma.
Apoi am inceput sa pun zaharul vanilat si zaharul, treptat, batand continuu cu mixerul la viteza 2 pana ce spuma s-a intarit. Spuma nu trebuie sa se prelinga, ci sa fie batoasa!


Am pus hartie de copt in tavile de cuptor si, cu o lingurita, am dozat spuma in forma de bezea cu mot :).

Cuptorul electric se preincalzeste la 100 grade. Tava de bezele se pune la nivelul 3 (la mijlocul cuptorului) si se seteaza modalitatea de coacere cu convectie.
Dupa ce punem bezelele la cuptor, setam temperatura la 90 grade si lasam 1 ora si jumatate. Dupa coacere, ele nu se scot din cuptor, ci se lasa sa se raceasca o data cu cuptorul.


Bezelele practic nu se coc, ci se usuca. Deaceea este nevoie de o temperatura mica si un timp indelungat pentru preparare.

Daca aveti cuptor traditional, pe gaze, atunci bezelele se lasa la foc mic, timp de aproximativ 90 minute si cu usa cuptorului intredeschisa (pentru a mai intra aer si a le usca).

Sfaturi pentru bezele perfecte:
- ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei (albusurile abia scoase din frigider nu prea se fac spuma)
- setati temperatura mica si timp indelungat de finalizare (trebuie sa aveti rabdare)
- zaharul din spuma trebuie sa fie dizolvat (se bate spuma pana se topeste zaharul)
- intotdeauna bateti albusurile spuma, inainte de a pune zaharul
- puneti hartie de copt in tava ca sa le puteti dezlipi mai usor cand sunt gata, astfel nu se sparg



---

5 comentarii:

  1. cum sa le lasi 90 de minute in cuptor, pai le faci scrum :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutare !
    Confirm cele 90 de minute!
    Insa fii atent ca temperatura este de 90 de grade!
    (o temperatura mica pentru preparatele in general la cuptor)

    RăspundețiȘtergere
  3. mie mereu imi ies maro, niciodata albe! :(

    RăspundețiȘtergere
  4. mie misu iesit albe dar sincer parca erau caramele nu bezele la cum se lipeau de dinti ,si leam lasat timpul mentionat mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  5. daca esti atent cu ele nu ies maro si ies albe dar mie nu prea imi ies albe dar un crem asa deschis :)

    RăspundețiȘtergere